Sommar, sol och en kort paus

Medan solen steker på blir det inte mycket filmtittande för min del. Inom det närmaste 5-6 dagarna kommer jag även att ha mycket att stå i, förmodligen utan tid till att posta några blogginlägg. Jag har dock några filmer här hemma som ligger och väntar på att bli sedda, så jag tar ungefär en veckas paus nu och kommer förhoppningsvis tillbaka med fler recensioner och annat att posta.

4 reaktioner på ”Sommar, sol och en kort paus

  1. När du kommer tillbaka så har jag några filmer som det skulle vara kul om du ville recensera. Du har 3 av dem med på flera olika filmlistor men du har inte recenserat dem än och det skulle vara kul att höra vad du tycker om dem. Din blogg är väldigt proffsig, du skriver välformulerat och sätter ofta huvudet på spiken. Undrar lite över varför du inte skriver för någon tidning, eller det kanske du gör?
    Filmnerna är i alla fall:

    Brokeback mountain,
    No country for old men,
    The assasination of Jesse James by the coward Robert Ford,
    och den relativt nya The wolfman, fast den kanske du inte har sett ännu?

    • Tack för komplimangerna. Att jobba som filmrecensent är något jag skulle kunna tänka mig att göra i framtiden, men jag har hört att det krävs lite utbildning för att ha någon riktigt chans, så jag får fokusera på att skaffa mig det först. För närvarande är jag bara amatörbloggare, men ifall du känner till någon tidning eller internetsajt som behöver en recensent får du gärna säga till. ;)

      The Wolfman har jag nyss inhandlat och ska snart kolla in, så en recension av filmen kommer nog under de närmaste dagarna. Jag har annars inget minne av att jag har Jesse James eller Brokeback på någon lista. Jag kanske recenserar dem snart någon gång ändå.

      • Såg dem i en lista över bästa filmmusiken och oftast måste man ju se en film för att veta om musiken är bra (om man inte lyssnar igenom dem på youtube), så jag antog att du hade sett dem ;). Eller så kanske det var nån framröstad topplista som du hade kopierat, tittade inte så noga :P. Annars var det starkt av dig att knåpa ihop en med 100 olika filmer.

  2. Jaha. Jo, musiken till filmerna har jag nog tagit med, jag tänkte först på själva filmerna som jag inte listat någonstans.

Kommentera

