Oscarsnomineringar 2011

Nomineringarna till årets Oscarsgala är nu officiella. Till min stora glädje är både Helena Bonham Carter, Christian Bale och Natalie Portman nominerade. Jag hoppas på en vinst till alla tre.

Nu börjar förövrigt mitt årliga Oscarsrace där jag försöker se så många av de nominerade som möjligt innan galan, igår kollade jag in The Fighter, så en recension kommer nog ikväll.

Nomineringarna kan ses här.

3 reaktioner på ”Oscarsnomineringar 2011

  1. Själv är jag väldigt glad över att Winter’s Bone fick fyra nomineringar. Det är en kul underdog att heja på, och dessutom en jävligt bra film.

Kommentera

