Oscarsgalan 2011

Årets Oscarsgala var betydligt tråkigare än förra årets, mycket med tanke på ett värdpar som inte fungerade. Anne Hathaway försökte åtminstone, hon får godkänt av mig, men Franco var bara sjukt stel. Det kändes som att han inte ville vara där på scen. Jag saknade verkligen Alec Baldwin och Steve Martin från förra galan, de bjöd på en skön föreställning då.

Vad gäller vinsterna bjöds vi kanske inte på några större överraskningar. Mitt tippande fick som vanligt runt 13-14 rätt, och för första gången hade jag fel i bästa musik-kategorin. Min röst hade jag lagt på Hans Zimmer för Inception. Blev ganska chockad över att Roger Deakins (True Grit) snuvades på en vinst för bästa foto ännu en gång.

Räddningen för min del kom i form av att Christian Bale och Natalie Portman fick varsin välförtjänt Oscar. Jag kunde gå till sängs och känna mig hyfsat nöjd. Önskar bara att någon annan film än The King’s Speech hade vunnit bästa film, så att det hade blivit mindre förutsägbart.

Det är nog allt jag har att säga om årets gala som inte var mycket att hurra över.

Vinnarna kan ses här.

4 reaktioner på ”Oscarsgalan 2011

  1. Jag är beredd att hålla med många av inläggen jag nyss läst från bloggar i USA: James Franco var tok-stenad genom hela galan. Han stod ju mest bara och hånlog.

  2. Håller med dig, galan var inget vidare i år. Jätteroligt dock att Bale och Portman vann varsin guldgubbe – och att Susanne Biers Hämnden vann.

Kommentera

