Bloggen fyller 2 år!


Denna månad fyller min blogg 2 år, jag firar med en ny banner. Återigen syns Jack Nicholson från One Flew Over the Cuckoo’s Nest (i brist på fantasi) som görs sällskap av Black Swan och It’s a Wonderful Life.

Ett irriterande problem som tycks dyka upp bland mina recensioner är stavfel. Jag förhandsgranskar alltid och kollar efter stav- och språkfel innan jag publicerar. Men det hjälper inte alltid, om jag läser igenom den igen någon tid senare kan jag upptäcka ett flertal stavfel. Ett exempel är min recension av Kick-Ass, som förhoppningsvis ser bra ut nu, den hade dock en hel mening som var rena kinesiskan, vilket jag upptäckte vid en omläsning långt efter att jag publicerat den. Förbannat retsamt, man kan tro att jag har dyslexi. Tänkte bara skriva detta och säga att ifall någon av er som läser skulle hitta något stavfel eller dylikt så får jag ni gärna nämna det genom kommentarer så att jag kan fixa saken.

Trevligt att bloggen tycks bli mer populär med tiden.

15 reaktioner på ”Bloggen fyller 2 år!

  1. Haha, var det helt medvetet att publicera bloggens allra första inlägg 1 april? Grattis i vilket fall som helst, jag håller tummarna för minst två gånger tio år till :)

    • Hehe, det var faktiskt senare. Min blogg fyller faktiskt inte år just idag, jag fuskar lite bara. Det är om några dagar, vet inte när exakt. Tänkte att jag lika gärna kunde ”fira” idag när jag ändå har det i huvudet så att jag inte glömmer bort det. :)

  2. Jag får lov att gratulera till en mycket läsvärd och trevlig blogg :) Hoppas på många år till.
    När det gäller stavfel och meningsbyggnadsfel ligger du i lä åtminstone i en jämförelse med mig. Alltid välskrivena och begripliga inlägg från Voldo.
    En liten fråga ang ditt namn på bloggen är det fightern i Tekkenspelen du syftar på?

    • Tack för komplimangen.

      Mitt namn snodde jag från Soul Calibur. Om jag minns rätt kallade jag mig Voldo först när jag var runt 15 år och skapade en Warcraft-gubbe med det namnet. Sedan dess har jag hetat Voldo lite överallt, finns t.o.m. dem som kallar mig Voldo IRL. :)

Kommentera

