Filmer jag ser fram emot 2012 – Del 1

2012 ser ut att kunna bli ett mycket fint filmår. Här är ett urval av de filmerna från första halvåret som verkar spännande.

Februari:

Safe House

Svenske Daniel Espinosa regisserar Ryan Reynolds, Brendan Gleeson, Joel Kinnaman och min favorit Denzel Washington i denna actionrthriller. Man får hoppas att den blir bra och att vi får ännu en svensk stjärnregissör i Hollywood att lita på.
Trailer

Berserk: Part I – Egg of the Supreme Ruler

Världens bästa mangaserie ska filmatiseras genom ett stort antal filmer. Detta projekt är alltjämt ganska hemlighetsfullt, åtminstone för oss som inte kan japanska. Själv får jag gåshud av trailern, men den som inte är insatt i anime och manga kanske bara skakar på huvudet åt den.
Trailer

Juni:

Prometheus

Jag älskar de två första Alienfilmerna men vågar dessvärre inte ha alltför höga förväntningar på denna som är en femte installation i serien. Förhoppningsvis har Scott inte tappat stinget ännu. En saftig teasertrailer finns till förfogande.
Trailer

Snow White and the Huntsman

En tråkig huvudrollsinnehavare i form av Kristen Stewart, resten ser dock bra ut. Detta blir regissören Rupert Sanders första verk. Kul att Nick Frost och Ian McShane medverkar.
Trailer

Juli:

The Dark Knight Rises

Med stor sannolikhet lär filmen bli årets största inkomstbringare, möjligen kan The Hobbit utmana där. Vet inte om jag kan säga mer än vad andra redan har sagt, uppföljaren till The Dark Knight ska ses på bio.
Trailer

4 reaktioner på ”Filmer jag ser fram emot 2012 – Del 1

  1. Jo det finns mycket att se fram emot. Å andra sidan fanns det ganska mkt att se fram emot 2011 men vilket uselt filmår eller så har jag en usel urskiljningsförmåga när det gäller att välja film ;)
    Jag ser fram emot ungefär samma filmer hoppas bara att Scott släppt sin frenetiska klippteknink.

  2. Det finns bara en film att se fram emot; The Dark Knight Rises! Spider-man, The Avengers, The Hobbit är helt ointressant just nu! =)

    Fast Chronicle ser faktiskt väldigt intressant ut

Kommentera

