Tips: Naturdokumentärserier från BBC Earth


BBC Earth ligger bakom några av världens bästa dokumentärserier om djur och natur. Planet Earth och Life har jag sett tidigare, i nuläget tar jag mig igenom Frozen Planet och fler ska det bli inom en snar framtid. Dessa påkostade serier innehåller sällsynta och vackra bilder filmade med de bästa kamerateknikerna. Varje episod är drygt 45 minuter lång och avslutas med varsin minidokumentär om hur serien skapades. Häpnadsväckande och lärorika är två ord som beskriver serierna bra.

Syftet med mitt inlägg är helt enkelt att rekommendera dessa till alla som inte sett dem. Helst ska de ses på Blu-ray för att maximera upplevelsen. Jag tar själv gärna emot rekommendationer på serier från BBC Earth utöver de tre jag nämnt.

EDIT: Jag har nu sett Nature’s Great Events, lika bra som de övriga.

6 reaktioner på ”Tips: Naturdokumentärserier från BBC Earth

  1. Mycket bra tips Voldo. Jag äger Life och Planet earth. Frozen Planet såg jag nyss på tv Söndagarnas höjdpunkt. Fantastiska bilder. Av ngn anledning brukar jag somna när jag kollar in naturfilmer varför vet jag inte för det är vare sig tråkigt eller dåligt.

Kommentera

