Filmer att se fram emot 2012 – Del 2

Vi är ni inne på årets andra halva och det har blivit dags att posta fortsättning på inlägget med filmer som förhoppningsvis blir riktigt bra.

Augusti:

The Expendables 2

Trots att ettan var en besvikelse kan jag inte låta bli att se fram emot denna. Risken finns givetvis att även den är undermålig, jag hoppas dock att Stallone och gänget använt mer krut nu. Rollistan kan man inte klaga på, Arnold och Chuck Norris till exempel. Lär bli skoj.
Trailer

Lawless

John Hillcoat som bland annat ligger bakom fantasiska The Road regisserar denna stjärnspäckade gangsterrulle. Gary Oldman är min favorit i ensemblen.
Trailer

Oktober:

Taken 2

Ännu en uppföljare till en framgångsrik film. Jag gillade verkligen ettan och hoppas att denna håller samma nivå. Tyvärr rör det sig om en annan regissör, Luc Besson står dock för manus återigen.
Trailer

November:

Life of Pi

Baserad på en populär roman som jag hört mycket gott om. Trailern visar snygga bilder, Ang Lee regisserar.
Trailer

December:

The Hobbit: An Unexpected Journey

Det är svårt att inte ha kolossala förväntningar med tanke på att The Lord of the Rings är mina favoritfilmer. Samtidigt vet jag att jag kan bli besviken av samma anledning. Jag ska försöka hålla ner mina förväntningar så mycket det går, trailern är dock fasligt imponerande.
Trailer

2 reaktioner på ”Filmer att se fram emot 2012 – Del 2

  1. Lawless ser jag fram emot de andra är nog sevärda mer eller mindre men känner mig mer peppad inför Skyfall och ett par skräckisar som är på G t.ex V/H/S.

Kommentera

