Jackass 3D

Titel: Jackass 3D
År: 2010
Längd: 94 min
Genre: Komedi | Dokumentär
Regissör: Jeff Tremaine
Skådespelare: Johnny Knoxville, Bam Margera, Ryan Dunn, Steve-O, Wee-Man, Preston Lacy, Chris Pontius, Dave England, Ehren McGhehey

Succéartade TV-serien Jackass har blivit en filmtrilogi, första delen är halvdålig, tvåan och trean är klara förbättringar. Folk som antingen hatar eller älskar dessa verk är troligtvis många i antal, man kan åtminstone konstatera att kräsmagade bör hålla sig undan.

Likt föregående film börjar denna med ett snyggt intro, nu är det dock filmat med super-slow-mo-kameror som gör den visuella upplevelsen bättre. Det bankas och slås ett tag tills första scenen kommer där killarna utsätter varandra för spratt. I min personliga favoritscen som jag inte kan låta bli att garva högt åt befinner sig Wee-Man på en bar där storbråk väntar. Helt genialisk scen faktiskt.

Galnast av alla deltagare enligt mig är Steve-O, det brukar vara han som sysslar med de äckligaste upptågen som oftast slutar i spyor. Man kan undra hur mycket betalt han och de andra får, personligen skulle jag kräva stora summor för att exempelvis likt Steve-O dricka några klunkar svett.

Kreativiteten sinade inte till Jackass 3D men jag antar att idéerna inte är många på lager längre. Om filmen var ett farväl så var den ett trevligt sådant.

Kommentera

