Oscarsnomineringar 2013

ööö

Några korta tankar angående Oscarsnomineringarna 2013:

Största besvikelsen kommer i form av att The Dark Knight Rises inte fått en enda nominering, alltså inte ens Hans Zimmers mäktiga musik imponerade tillräckligt. Jag börjar undra om akademin nominerar John Williams per automatik, denna gång är det hans musik till Lincoln som står på pallen, den låter stundtals likadan som musiken till Saving Private Ryan. Att han blir nominerad för rena rama reprisen är ju löjligt.

Tyvärr har jag ännu inte sett många av de nominerade filmerna, så jag kan inte uttala mig för mycket. En chock är att Bradley Cooper nominerats för bästa manliga huvudroll, är han värd det? Det ska bli spännande att ta reda på när jag ser Silver Linings Playbook.

Nomineringarna kan ses här.

4 reaktioner på ”Oscarsnomineringar 2013

  1. Kan hålla med dig om att John Williams och inte minst Steven Spielberg verkar få många gratisnomineringar bara för att de gjort något bra tidigare. Det gör helt klart att man inte riktigt kan uppskatta nomineringarna som man en gång gjorde.

    Sen har jag sett Bradley Cooper i Silver Linings Playbook och av de prestationer jag sett så är han nog värd en nominering. Han får en roll som både är seriös och lite komisk. Det viktigaste är att han får det att se naturligt ut, något som inte är helt lätt.

    Avslutningsvis måste jag säga att det varit ett riktigt svagt filmår 2012. Känns lite orättvist att vissa av dessa får nomineringar och kommer vinna när de andra år inte ens hade blivit nominerade…

  2. Silver Linigs är jag nyfiken på av samma anledning som du! Och jag håller med om The Dark Knight Rises..

Kommentera

