Tankar om Oscarsvinnarna 2013

ööö

Av diverse anledningar kunde jag inte sitta uppe den natten som Oscarsgalan nyligen gick på. Men här följer ändå korta tankar om hur vinstpallen ser ut.

Summan av min tippning ser nästan ut som vanligt, med 17 rätt av 24. Den största överraskningen kommer i form av Jennifer Lawrences vinst, personligen hade jag hellre gett guldgubben till Jessica Chastain och anser att Lawrence och hennes film är en aning överskattade. Fantastiskt att Christopher Walts tog hem ännu en Oscar, av med hatten för honom. Mest glad är jag över att Tarantino vann för sitt manus och Anne Hathaway för sin prestation.

Kul att jag lyckades tippa rätt i musikkategorin nu, endast en gång har jag tippat fel i den, oroar mig över att det ska återupprepas.

Kanske återkommer jag med tankar om hur MacFarlene var som värd efter att jag sett reprisen ikväll.

Kommentera

