Irriterande Filmkaraktärer

På denna lista har jag enbart valt karaktärer från tämligen kända alternativt omtyckta filmer. Det finns andra som skulle passa på listan men som för få människor någonsin kommer att känna till för att jag ska bemöda mig med att nämna dem.

10. Ginny Weasley (Bonnie Wright) i Harry Potter
poter
En blek karaktär som mest bara tar upp onödig plats i filmerna, den inte mindre bleka insatsen av skådespelerskan Bonnie Wright förbättrar ingenting.

9. Eddie Brock (Topher Grace) i Spider-Man 3
spiderm
Den bristfälliga sista delen i Sam Raimis superhjältetrilogi innehåller en felplacerad Topher Grace som spelar en ettrig figur.

8. Salvatore (Ron Perlman) i The Name of the Rose
ronpel
Han ser ut som en blandning av en gris och en neandertalare. Och han beter sig även som en sådan emellertid, störande.

7. Ruby Rhod (Chris Tucker) i The Fifth Element
fifth
Chris Tucker har en speciell stämma som han använde på värsta sätt i denna annars halvsuveräna film. Karaktären borde ha varit stum tycker jag.

6. Vampyrtrion (Stewart, Pattinson, Lautner) i Twilight
twils
Mycket är dåligt i den populära vampyrsagan, däribland karaktärerna. Ihåliga, ointressanta och bisarra är dem. Därför får de tre protagonisterna en plats på listan här tillsammans.

5. Wendy Torrance (Shelley Duvall) i The Shining
wendy
Själva filmen må vara ett mästerverk, men jag hade gärna sett någon annan skådespelerska i rollen som Wendy. Kanske hade jag fått mindre lust att sätta munkavle på henne då.

4. Dolores Umbridge (Imelda Staunton) i Harry Potter
potter
Serien om trollkarspojken får beklagligtvis ännu en känga här. Umbridge påminner mig om en sträng och läskig lärare jag hade på lågstadiet. Ingen person man vill umgås med.

3. Willie Scott (Kate Capshaw) i The Temple of Doom
willie
Denna skrikiga och gnälliga dam kan inte många ha fastnat för, och varför Indy gör det är en gåta. Filmens största defekt.

2. Jar Jar Binks (Ahmed Best) i The Phantom Menace
jar
Ett misslyckat försök att skapa en rolig karaktär resulterade i Jar Jar. Jag tror jag talar för majoriteten av alla Star Wars-fans när jag säger att man helst sluppit hans existens.

1. Chunk (Jeff Cohen) i The Goonies
goonie
Dubbelt så irriterande, skrikig och gnällig som Willie Scott. Det säger väl allt. Han förstör halva filmen.

5 reaktioner på ”Irriterande Filmkaraktärer

  1. Haha, rolig lista. :)

    10. Störde mig inte på henne. Tyckte hon var helt ok men kanske lite blek som rollfigur, det kan jag hålla med om. Är hon bättre i böckerna?

    9. Minns inte ens den karaktären.

    8. Haha, men vafan, det här är ju den stora behållningen med filmen. ”Han talar alla språk och inget”.

    7. Konstigt nog tyckte jag Chris Tucker funkade här… men det var innan jag visste vem Chris Tucker var.

    6. Inte sett Twilight men inte förvånad att de platsar. Fast en är väl varulv?

    5. Japp, hon är aningen jobbig. Det är nästan så man INTE hejar på henne.

    4. Hmm, minns henne som en otäck men bra rollfigur.

    3. Ah, jag tyckte hon funkade. Har hört många andra som klagar.

    2. Bara att hålla med.

    1. Inte sett The Goonies. Men bilden är klockren. Han ser ut som han har blivit av med sin godispåse.

    • Visst ja, den ena är varulv. Men karaktärerna är tillräckligt ointressanta för att jag ska låta ‘vampyrtrio’ stå kvar tror jag. :)

      Nu har du fått en varning angående Goonies då, det är allmänt mycket skrik i den filmen.

  2. Dina tre i topp håller jag helt med om även om det kanske inte fanns så mycket att förstöra i The Goonies. Fast det är lite synd om Ginny för hennes roll i boken är ju faktiskt ganska viktig.

    • Jo, The Goonies är ingen höjdarfilm oavsett. Men den hade definitivt värre bättre utan Chunk och hans eviga jämrande.

  3. Håller med om 7 (skälet till varför jag inte ser om den filmen), 3 (än ett skäl till att inte se om den filn ja det finns två skäl Short round är det andra), 2 (karaktären är toppen på ett isberg av sörja), 1 (jag har gett Goonies 15 minuter av mitt liv det räckte)
    De övriga stör jag mig inte nämnvärt på Twilight var bara tråkigt och trist men nga större skådisar är de inte.

Kommentera

