Tippning av Oscarsgalan 2014

fwff

Oscarsgalan närmar sig för 86:e gången i historien. Jag har sett majoriteten av filmerna i de större kategorierna, men jag har ingen jättefavorit i år. Lite hoppas jag på The Wolf of Wall Street men det blir sannolikt 12 Years a Slave som tar hem vinsten för bästa film. Här nedan delar jag med mig av mina tippningar och förhoppningar i de flesta kategorierna.

Film:
Tror: 12 Years a Slave
Hoppas: The Wolf of Wall Street

Manlig huvudroll:
Tror och hoppas: Leonardo DiCaprio (The Wolf of Wall Street)

Kvinnlig huvudroll:
Tror på: Cate Blanchett (Blue Jasmine)

Manlig biroll:
Tror och hoppas: Jared Leto (Dallas Buyers Club)

Kvinnlig biroll:
Tror på: June Squibb (Nebraska)

Regissör:
Tror på: Alexander Payne (Nebraska)
Hoppas på: Martin Scorsese (The Wolf of Wall Street)

Manus:
Tror och hoppas på: Dallas Buyers Club

Adapterat manus:
Tror på: 12 Years a Slave
Hoppas på: The Wolf of Wall Street

Animerad film:
Tror på: Frozen

Foto:
Tror och hoppas på: Gravity

Klippning:
Tror på: 12 Years a Slave

Produktionsdesign:
Tror på: 12 Years a Slave

Kostym:
Tror på: American Hustle

Smink och frisering:
Tror på: The Lone Ranger

Musik:
Tror och hoppas på: Saving Mr. Banks

Sång:
Tror och hoppas på: Frozen (Let It Go)

Visuella effekter:
Tror och hoppas: Gravity

2 reaktioner på ”Tippning av Oscarsgalan 2014

Kommentera

