5 Sämsta Filmerna

När jag postar topplistor på bloggen brukar jag ofta skriva att listorna inte är lätta att göra, det gäller även denna gång. Usla filmer glöms nämligen ofta bort eller förträngs ur mitt minne. Här har jag dock på gott och ont fått med några svårglömliga sådana. Dessa kan vara de sämsta filmerna jag någonsin sett.

5. Hercules in New York (1969)
sämst4
Jag älskar verkligen Arnold Schwarzenegger, men hans långfilmsdebut är tyvärr inte särskilt älskvärd. Arnolds knackiga engelska kombinerat med hans accent gjorde att han dubbades i originalversionen. Det finns en scen med en björn som är fantastiskt rolig.

4. Sean Banan inuti Seanfrika (2012)
sämst3
Fascinerande usel film med kiss- och bajshumor. Den fick mig att fnissa någon gång tror jag, lättroad såsom jag kan vara. Man kan tro att den gjorts av ett gäng drogpåverkade tonåringar.

3. The Twilight Saga: New Moon (2009)
sämst2
Första delen i sagan var bedrövlig, denna andra del var ett snäpp värre. Till stor del är den endast en upprepning av föregångaren. Skådespeleriet hos de tre huvudrollsinnehavarna hade jag förmodligen inte utfört sämre själv.

2. Plan 9 From Outer Space (1959)
sämst1
Känd som en av världens absolut sämsta filmer. Är man filmintresserad så borde man faktiskt se den tycker jag, sevärdheten ligger i dess absurda kvalitetsfrånvaro. Bitvis lockar den till skratt.

1. Son of the Mask (2005)
sämst0
Plågsamt värre blev det i biosalongen (!) då jag såg denna. En datoranimerad bebis ställer det kaos medan dennes pappa blir förtvivlad, så lyder handlingen. Jag har svår fobi för datoranimerade bebisar sedan 2005.

 

Bubblare utan rangordning:

The Scorpion King

Tusen gånger starkare

Twilight

The Love Guru

xXx: State of Union

Catwoman

Garfield

Airplanes II: The Sequel

8 reaktioner på ”5 Sämsta Filmerna

  1. Har bara sett Plan 9 av de du nämner samt Twilight bland bubblarna. Plan 9 var inte så illa, den har sin charm tycker jag. Hercules in N.Y är väl nog den av filmerna som fångar mitt intresse mest. Hur kom det sig att du såg Sean Banan?

    • Jag fick bara lust att se en förmodad dålig och udda film. Ville även se om den var fullt så dålig som folk påstod eller om de lät ett personligt Sean Banan-hat ta över.

  2. Jag är nog på Filmitch planhalva när det gäller Plan 9, dålig men ändå charmig. Detsamma gäller Hercules, ju äldre filmer är ju mer förlåtande tenderar man att vara upplever jag. Eller om de har en liten budget och helt klart är ett frejdigt amatörprojekt.

  3. Plan 9 är ju nästan lite helig! Historiskt dålig så att charmen kryper fram skulle jag vilja säga. :-)

    Annars är jag nog mest chockad här över att du faktiskt TITTAT på Sean Banan-rullen…! Illa!

  4. När det kommer till sådana här listor så verkar det nästan aldrig förekomma några drama filmer. Det finns ju trots allt många listor på de sämsta skräckfilmerna, sämsta komedierna osv men inte så många vad gäller dramarullar. Så, för att göra det lite annorlunda så tänkte jag fråga vilka som är de sämsta dramafilmerna du någonsin har sett ?

    • Det har du kanske rätt i. Fast Twilight-filmerna måste väl vara delvis drama? Svenska dramafilmen Tusen Gånger Starkare är jäkla usel annars.

Kommentera

