Oscarsgalan 2015

löklo

Inatt satt jag uppe och såg 2015 års Oscarsgala via SVT-flow på webben. Själva galan var inte en av de värsta jag sett, men ändå snäppet under medioker. Sämre än själva galan var dock försnacket i studion som mest bara handlade om klänningar och smink, ingenting jag är intresserad av. Jag visste inte vilka kvinnorna i studion var eller vilken eventuell koppling de hade till film. En fet tumme ner får studiosnacket av mig.

Neil Patrick Harris gjorde ett någorlunda okej jobb som Oscarsvärd, men samtidigt var han ingen att hurra över, han fnissade för mycket åt sina egna skämt. Ellen DeGeneres från förra året var betydligt bättre. Roligaste ögonblicket måste ha skett när Harris tilltalar Duvall som inte verkade hänga med i svängarna och sedan sa till Eddie Redmayne att väcka Duvall var femte minut eller så.

Angående vinnarna och förlorarna säger jag varken bu eller bä. På det stora hela var det välförtjänta vinster och inga direkta överraskningar. Birdman som film gick dock inte hem jättemycket hos mig, jag störde mig exempelvis på filmens nästan oupphörliga trummande bakgrundsmusik. Jag hade personligen utsett The Imitation Game till bästa film, man kan dock inte få allt här i världen. Om jag ska försöka betygsätta galan får den 4/10 eller 2/5 ungefär. Hoppas nästa gala blir bättre.

2 reaktioner på ”Oscarsgalan 2015

Kommentera

