Get Hard

get0

Titel: Get Hard
År: 2015
Längd: 100 min
Genre: Komedi
Regissör: Etan Cohen
Skådespelare: Will Ferrell, Kevin Hart, Craig T. Nelson, Alison Brie, T.I.

Ett intressant par komiker har huvudrollerna i denna komedi. Kevin Hart är rolig och jag rentav älskar Will Ferrell, särskilt i filmerna han gjort med Adam McKay som här står som producent. Anchorman 2 är undantaget, den glömmer jag helst.

get2

James (Will Ferrell) är en framgångsrik miljonär som verkar leva ett bekymmerslöst liv tillsammans med fästmön Alissa (Alison Brie). Plötsligt en dag arresteras han och anklagas för grovt bedrägeri. Bevisen pekar på att han är skyldig även om han själv säger sig vara övertygad om sin oskyldighet. Han ser ut att vara på väg mot en långvarig fängelsevistelse i hårda San Quentin. James vänder sig till Darnell (Kevin Hart) som mot betalning går med på att tuffa upp den väldigt mesige James och förbereda honom för ett tufft liv i fängelse.

get1

Det finns mycket man kan ge Get Hard kritik för. Den står under lång tid ganska stilla vad gäller konflikter och händelseförlopp. Men likväl får den mig att skratta, och det kanske är huvudsaken. Will Ferrell spelar en utflippad karaktär som vi kanske har sett förut, men han gör det med bravur.

get3

Ferrell och Hart fungerar bra ihop och filmen är absolut rolig. Man kan lätt anklaga den för tramsigheter och innehållsbrist, vilket de flesta kritiker också verkar ha gjort. Lättroad som jag kan vara måste jag dock ge ett betyg över gränsen för godkänt.

betyg6

Kommentera

