Trailer till Ronaldo

Ett tips till alla fotbollsintresserade är att kolla in trailern till Ronaldo, filmen om fotbollsspelaren med samma namn. Den har världspremiär på bio nu i november.

Jag hoppas att detta rör sig om en fotbollsdokumentär av hög kvalitet, det är ganska stor brist på sådana annars tycker jag. Säkerligen hade det funnits fler om USA varit mer intresserade av sporten, eftersom filmindustrin är som störst där.

Men visst är fotboll oftast bäst att se live, personligen tänker jag inom en inte alltför avlägsen framtid resa till Liverpool för att se mitt favoritlag Liverpool F.C. spela på sin legendariska hemmaarena. Skulle jag likt Morgan Freemans och Jack Nicholsons karaktär i The Bucket List skapa en lista på sådant jag måste göra innan jag dör så är en fotbollsresa till Liverpool garanterad att platsa på listan.

Vad gäller mannen i dokumentären så kan jag inte påstå att jag älskar honom, men visst är han en mästerlig fotbollspelare som jag gärna skulle se live. För stunden får jag kanske nöja mig med dokumentären om honom, förhoppningsvis är den sevärd.

Kommentera

