American Horror Story – Säsong 5

american horr

Tidigare på bloggen har jag recenserat samtliga säsonger av American Horror Story innan den femte som jag nu tänker skriva mina tankar om. Det blir ingen recension eftersom jag endast sett tre avsnitt och lite av det fjärde, jag tappade intresset att fortsätta och ska härmed försöka förklara varför.

Säsongen utspelar sig på ett hotell där diverse monster och gastar håller hus. Lady Gaga spelar hotellets ägare och Kathy Bathes en av hotellets receptionister. Intressanta karaktärer och en spännande story finns dock inte att skåda alls. Det är tortyrporr, blod och lite homoerotik varstans i en enda röra utan substans. Folk checkar in på hotellet, de mördas eller mördar själva. Så rullar det på utan att jag kan hitta spår av vad som gjorde de tidigare säsongerna bra.

Att fenomenala Jessica Lange inte medverkar gör ingenting bättre. Kanske försvann all kvalitet tillsammans med henne på något vis. Jag stör mig dessutom på Evan Peters vars karaktär hade varit klart mer lämplig för en 45-åring att spela. Hans pojkutseende fungerade nätt och jämnt i tidigare säsonger, men inte i denna.

Som sagt har jag bara sett tre avsnitt och lite av det fjärde, så jag kan förstås inte uttala mig om säsongen fullständigt. Men jag känner inte för att se mer av den i nuläget.

Kommentera

