5 Bästa avsnitten av Family Guy

Jag har med största sannolikhet sett samtliga avsnitt av Family Guy, men jag har inte lika bra koll på seriens avsnitt som jag har på South Parks avsnitt. FG lever mer på enstaka skämt än på story och annat, så det blir svårare att hålla ordningen på vilka avsnitt som har de bästa skämten. Dock har serien trots allt även några välskrivna avsnitt som man minns extra mycket. Här har jag listat mina fem favoriter.

5. And Then There Were Fewer (Säsong 9)
andthen
Ett dubbelavsnitt med mordgåtor som tema. Många invånare i Quahog bjuds in till en herrgård där de fastnar. De mördas en efter en och måste fånga mördaren innan de alla är döda.

4. Road to the Multiverse (Säsong 8)
roadtt
Stewie och Brian reser runt mellan parallella universum och hamnar bland annat i ett där alla är tecknade av Disney. Kreativt och kul. Ett av Seth MacFarlenes favoritavsnitt också.

3. Partial Terms of Endearment (Säsong 8)
partial
Klart att avsnittet är bra när det blivit bannlyst från TV. Lois ombeds bli surrogatmamma och hon tackar ja, men föräldrarna dör sedan och hon måste bestämma sig för om hon vill behålla barnet eller inte. Inledningen då Peter missuppfattar ganska mycket är otroligt rolig.

2. I Am Peter, Hear Me Roar (Säsong 2)
ComedyClub
Kanske det allra roligaste avsnittet, jag har skrattat mig halvt fördärvad till detta. Peter bemöter kvinnor med för stor sexism enligt somliga, så han skickas på en kurs för att lära sig hyfs och att respektera kvinnor mer.

1. Road to the North Pole (Säsong 9)
northp
Ett väldigt trevligt dubbelavsnitt med jultema. Stewie och Brian far iväg till Nordpolen med olika motiv i tankarna. Jag har kommit fram till att detta avsnitt är min favorit, och såklart passar det särskilt bra att ses runt juletider.

2 reaktioner på ”5 Bästa avsnitten av Family Guy

  1. Överhuvudtaget tycker jag att många avsnitt med duon Stewie-Brian håller en hög klass. När Peter startar sin egen TV-station är också en klassiker

Kommentera

