10 Största Besvikelserna

Här har jag listat de 10 filmer jag känt mig mest besviken på.

10. Iron Man 2 (2010)
ironman22
Inte lika underhållande som sin föregångare. Mickey Rourkes skurk var dessutom tråkig.

9. The Lovely Bones (2009)
lovely
Stanley Tucci gör en fantastisk rollprestation och filmen är inte dålig, men jag hade väntat mig betydligt mer av Peter Jackson. Ganska lättglömd i slutändan.

8. Pirates of the Caribbean: At World’s End (2007)
piratss
Humorn och finessen från de två föregångarna var som bortblåst här. Inte heller en dålig film, men besvikelsen var ett faktum.

7. Transformers: Revenge of the Fallen (2009)
reveng
Medioker uppföljare som inte kommer i närheten av den suveräna ettan. Fortfarande småroande förvisso.

6. The Matrix Revolutions (2003)
revol
Reloaded var en helt okej uppföljare till den mästerliga ettan. Detsamma kan dock inte sägas om Revolutions som mest bara är sövande trist.

5. Troy (2004)
troror
Jag som älskar krigsfilmer med svärd och pilbågar hoppades på något riktigt stort, men istället fick jag en medelmåttig film med irriterande karaktärer.

4. Spider- Man 3 (2007)
spidd
Två bra filmer följdes av en dålig sådan med för många antagonister. Rörigt och stundtals pinsamt.

3. Berserk: The Golden Age Arc I – The Egg of the King (2012)
bersekk
Denna filmatisering av världens bästa fantasysaga visade sig vara ytlig, ganska illa animerad och onödigt kortklippt. Se istället animeserien från 1997.

2. Alien 3 (1992)
alien3
Ytterligare en filmseries tredje installation som sviker rejält. Jag räknade med att den inte skulle vara särskilt bra eftersom den fått negativ kritik, men jag räknade inte heller med att den skulle vara såhär usel.

1. Sucker Punch (2011)
sucker
Att regissören ligger bakom 300 och Watchmen kan man inte tro när man ser denna märkliga soppa som endast har 11-årsgräns. Jag hoppades på något riktigt episkt.

8 reaktioner på ”10 Största Besvikelserna

  1. Tja, för mig så var Edwards Godzilla en besvikelse som sved ordentligt.
    Inte för att jag var besatt eller ens sätt japanska monster filmer, men jag älskade verkligen den mörka katastrof känslan de fick med i alla trailers och det verkade ändå som att vi skulle få en äkta modern amerikansk Godzilla film. Sedan så är ju hela storyn med Bryan Cranston i filmen ett väldigt smart sätt att blanda ihop människodrama med spektakel, men tyvärr så var han ju den enda karaktären som man verkligen kunde engageras av.
    Vad gäller SM 3 så tycker jag ändå att den ofta får onödigt mycket hat. Visst var den rörig men det kändes i alla fall som att de försökte göra en handling med äkta mening samt så blir den aldrig tråkig. Det största problemet med filmen om man frågar mig är att de inte berättade hela black spider man berättelsen så pass bra som de hade kunnat gjort för det fanns ju sådan enorm potential där, med en berättelse om en man som låter hatet ta kontroll över honom. Emo scenen är definitivt små pinsam fast det jag ogillar egentligen med den scenen är att de skämtar om något de inte skulle ha skämtat om.
    Vill man se en bättre version av den berättelse så är det bara att se The animated series från 94.

    • Godzilla hade jag inga större förväntningar på. Men den var sämre än väntat ändå, jag såg faktiskt inte klart hela filmen, jag stängde av den innan slutet för det kändes meningslöst att se mer. Dålig var den absolut.

  2. Finalen i Godzilla bjuder på jävligt bra monster fighter, så se klart den borde du definitivt göra. Samt så sker det en liten sak i finalen som nog kan överraska en del som inte är bekanta med japanska Godzilla, även om det inte är någon stor storymässig vändning.

  3. Till och med George Lucas gillade inte SM3. Han sade i en intervju att han tyckte att det endast var en fånig film som inte hade mycket till handling.

  4. Spoilers för Matrix Reloaded.
    Vad tyckte du egentligen om scenen när Neo träffar The Arcitect ? Tyckte du att den scenen var genial då den utmanar publiken eftersom han talar på ett så pass invecklat sätt, eller tyckte du bara att det var ett jobbigt och pretentiöst sätt att förvirra oss ?

Kommentera

