South Park – Säsong 19

pcprincipalll

Trey Parker och Matt Stone skapade ett litet annorlunda South Park till den nittonde säsongen. I denna följer avsnitten varandra och hör ihop storymässigt. Temat centreras kring extrem politisk korrekthet, reklamannonser och en ny rektor på skolan. Efter att ha sett sista avsnitten nu hoppas jag att de skrotar denna idé med följetonger och ett enda tema som körs igenom hela säsongen. Säsong 19 är i mitt tycke den sämsta säsongen av South Park hittills.

Jag vet inte om Parker och Stone ägnat så mycket tid åt deras kommande spel, uppföljaren till ”The Stick of Truth”, att de fått slut på ork och idéer till serien. Humorn är som bortblåst i flera avsnitt, skämt återupprepas och det blir allmänt tradigt. Några roliga moment finns förstås här och var, särskilt sången som sjungs i slutet av avsnittet You’re Not Yelping. Annars är det stor brist på roligheter.

Till nästa säsong hoppas jag att de rycker upp sig. Denna höst har jag föredragit Family Guy framför South Park, och det är kanske första gången.

Kommentera

