Topp 5 – Bilar på film & TV

Här listar jag några av mina favoritbilar som kan ses på vita duken och på TV.

5. Back to the Future
billl

DMC-12 var den enda bilen som företaget DeLorean hann tillverka innan det gick i konkurs. Men vilket resultat det blev ändå, när bilen fick agera tidsmaskin i en stor blivande filmklassiker.

4. Ghostbusters
kll
Utspökad med många mojänger och med den karaktäristiska rödvita symbolen är denna bil ingen som går att ta miste på.

3. Kill Bill
killbill
”Pussy Wagon” är en Chevrolet som gjort sig nästan lika igenkännbar som Uma Thurmans karaktär. Den stylade bilen blir hennes första form av transport i hämndjakten på dem som gjort henne illa.

2. Mr. Bean
bean
En av tidernas bästa karaktärer åker givetvis omkring i en väldigt välkänd bil. Liten, blygsam och med speciella färger gör den sig utmärkande för just Mr. Bean.

1. Batman: The Animated Series
batmob
Denna tecknade serie om mångas favoritsuperhjälte innehåller enligt mitt tycke den coolaste Batmobilen som skapats hittills. Jag fick bilen som leksaksmodell när jag var barn och blev genast fäst vid den. Den har lite likbil-vibbar över sig och är så badass att den får förstaplatsen här.

2 reaktioner på ”Topp 5 – Bilar på film & TV

Kommentera

