Favoritskådespelare

Enkel lista med mina favoritskådespelare och exempel på bra filmer som de presterat berömvärt i. Rangordningen är inte särskilt noga.

10. Kate Winslet

Titanic
The Reader
Little Children

9. Denzel Washington

Man on Fire
Training Day
Glory

8. Russel Crowe

Gladiator
A Beautiful Mind
L.A. Confidential

7. Cate Blanchett

The Lord of the Rings
Babel
The Aviator

6. Daniel Day-Lewis

There Will Be Blood
Gangs of New York
Lincoln

5. Al Pacino

The Godfather
Scarface
Scent of a Woman

4. Tom Hanks

Forrest Gump
Saving Private Ryan
Cast Away

3. Helena Bonham Carter

Fight Club
Big Fish
Harry Potter

2. Robert De Niro

Goodfellas
Raging Bull
Once Upon a Time in America

1. Johnny Depp

Finding Neverland
Pirates of the Caribbean
Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street

2 reaktioner på ”Favoritskådespelare

  1. Är det fortfarande samma favoriter? Det är ju drygt ett år sedan du la upp den. Saknar Jeff Bridges och Kevin Spacey..kul att du har Daniel day Lewis med, har du sett ”mIn vänstra fot”? Det var nog med den som ”lytesfilmerna” började-den är lysande.

    • Ja, det är samma favoriter. Fast sedan dess har jag lagt till ”bubblarna” där längst ner.

      Jag har sett ”Min vänstra fot” ja, han är grymt bra där. Tyckte att den var på gränsen till halvtråkig, men den är klart värd att se pga DDL.

Lämna en kommentar