Avengers: Age of Ultron

age0

Titel: Avengers: Age of Ultron
År: 2015
Längd: 141 min
Genre: Action | Äventyr | Sci-Fi
Regissör: Joss Whedon
Skådespelare: Robert Downey Jr., Chris Hemsworth, Mark Ruffalo, Chris Evans, Scarlett Johansson, Jeremy Renner

Trailern till Age of Ultron såg inte särskilt intressant ut alls. Vem är skurken? Är storyn så tunn som den verkar? Efter att ha sett filmen kan jag svara; någon robot, och; ja.

age1

Tony Stark (Robert Downey Jr.) skapar Ultron, ett försvarsprogram med artificiell intelligens. Något går dock snett, Ultrons intelligens stiger för högt och tar över Starks alla flygande järnmän för att utrota människan på jorden. The Avengers samlas för att stoppa detta nya hot.

age2

Som befarat är Age of Ultron en långtråkig film med en ointressant skurk. Just skurken blir ett tydligt steg tillbaka kvalitetsmässigt eftersom Loki var så bra och underhållande i föregångaren. Tony Stark saknar även den där karisman som han haft tidigare.

age3

Några snygga actionscener gör filmen till en delvis underhållande produkt. Men för det mesta lyckas den inte engagera mig. Slutbetyget hamnar precis på godkänt, för den är förstås inte lika dålig som Thor 2: The Dark World trots sina brister.

betyg5

 

En reaktion på ”Avengers: Age of Ultron

  1. Själv tyckte jag Ultron gav lite goosebumbs i sitt framförande. Men jag håller fullkomligt med om att filmen är rörig, lite jobbig och ojämn. Tycker första Avengers var sådär faktiskt.

Lämna en kommentar